ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A jelen weboldalon elérhető online ajánlatok szolgáltatója és szerződéses partnere Szarvas Ádám E.V.
5600 Békéscsaba, Szent L. u 21.
Nyilvántartásiszám: 1839071
Közösségi adószám: 44517344-2-24
Tel. : +36 30 349 4471
E-mail: [email protected]
Ügyvezetők: Szarvas Ádám
Tárhelyszolgáltató:
DOTROLL KF
Cím:1148 Budapest, Fogarasi út 3-5.
Tel.: +36 – 1 – 432 – 3232
Fax: +36 – 1 – 432 – 3231
E-mail: [email protected]
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSES FELTÉTELEK |
a www.sapkabolt.hu/www.accessories.hu oldalon elérhető online shopra vonatkozóan
- AZ ÁSZF ÉRVÉNYESSÉGE
A jelen Általános Szerződéses Feltételek (ÁSZF) kizárólag olyan fogyasztói (vásárlói) szerződésekre vonatkoznak, amelyek a www.sapkabolt.hu/www.accessories.hu oldalon keresztül a Szarvas Ádám- val jönnek létre. (Továbbiakban: EV. röviden) Vállalkozók/gazdasági társaságok részére nem történik értékesítés. Az ÁSZF a minden ajánlatára, szállítására és szolgáltatására érvényes. Az online vásárlás keretében csak olyan megrendelés kerül befogadásra, amely a megadott rendszeren keresztül elektronikus úton az EV. online shopon keresztül érkezik. Egyéb módon érkezett rendeléseket (mint pl.: e-mail, telefon) az EV. sajnos nem tud figyelembe venni.
A szerződés nyelve magyar.
A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat az EV. nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.
Az EV. semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
Ha fogyasztóként (vásárlóként) regisztrál, és egy megrendelést lead, akkor a megrendelés elküldését megelőzően el kell fogadnia a rendelkezésre álló jelölőnégyzet kipipálásával. Az EV. jogosult az ÁSZF-et bármikor módosítani. Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a honlap első használata alkalmával válnak hatályossá a fogyasztóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
Egyéb, más szerződéses feltételek, különösen a fogyasztók (vásárlók) szerződéses feltételei csak akkor érvényesek, ha azokat az EV. kifejezetten elismerte. Ilyen esetben a vásárlás sajnos nem lehetséges addig, amíg a fogyasztó (a továbbiakban vásárló) a jelen Általános Szerződéses Feltételeket nem fogadta el.
- AJÁNLATOK ÉS SZERZŐDÉSKÖTÉS
A megrendelés és szerződéskötés a www.sapkabolt.hu/www.accessories.hu-n keresztül kizárólag cselekvőképes (nagykorú személy, akinek a cselekvőképessége nincs korlátozva vagy kizárva) magyarországi, lakóhellyel rendelkező vásárlók számára lehetséges kizárólag magyarországi kiszállítással.
Megrendelés kizárólag a www.sapkabolt.hu/www.accessories.hu oldalon keresztül történhet.
Megrendelés folyamata:
A honlapon eladásra meghirdetett termékekre a vásárló megrendelést adhat le a honlapon keresztül a regisztrációt, majd bejelentkezést követően.
Vásárló a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A termékképek csak illusztrációk, azok a valóságtól eltérhetnek.
Vásárló a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található „Kosárba” feliratra kattintva választhatja ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti virtuális kosarába, és ugyanezen a felületen tudja megadni a termék mennyiségét, a darabszám mellett található nyilak használatával. Ha a Vásárló kosarába helyezte a megrendelni kívánt termékmennyiséget, akkor a képernyő jobb felső sarkában található rövid összegző felületen ellenőrizni tudja a megrendelését és megtekintheti a kosár tartalmát a „Kosárhoz” feliratra kattintva. Ha a vásárló a „Kosár” ikonra kattint, akkor a rendszer a kosár felületre navigálja, ahol a Vásárló egy összegző felületen megtudja tekinteni a kosárba helyezett termékek listáját, valamint törölni tud a kosárból a piros „X” gombra kattintva. Ha tovább szeretne a vásárló nézelődni a termékek között, akkor a „További termékeket vásárolok” feliratra kell kattintania, ha pedig nem akar tovább nézelődni, akkor a „Tovább a fizetéshez” feliratra kell kattintania. A megjelenő felületen a szállítási majd a számlázási címet kell megadnia a vásárlónak. Ezt követően ki kell választani milyen szállítási módot választ majd a szerződés elfogadását követően a megrendelés elküldése feliratra kell kattintani. Ha a vásárló az utánvétes fizetést választotta, akkor a „Fizetés és rendelés” gombra kattintva küldi el megrendelését az EV. részére. Ezt követően az utolsó pont a rendelési folyamat során a „Visszaigazolás”, ahol a vásárló a „Rendelés-visszaigazolás nyomtatása” gombra kattintva kinyomtathatja a megrendelésének visszaigazolását. A megrendelés elküldése a Vásárló számára fizetési kötelezettséget keletkeztet.
A vásárló által elküldött ajánlat megérkezését az EV. késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a fogyasztó részére.
A rendelések elfogadása egy a rendelést megerősítő további e-mailen keresztül történik. E megerősítő e-mail minősül az EV. részéről a vásárló által tett ajánlat elfogadásának, amellyel érvényes szerződés jön létre EV. és a vásárló között. A vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül, nem kapja meg EV.-tól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. Ha a vásárló rendelését már elküldte az EV. részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell az EV. felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
A megrendelés visszautasítása megfelelő indokkal lehetséges. Ha az EV. egy online rendelést nem tud vállalni, akkor arról a vásárlót e-mailben haladéktalanul értesíti.
Az EV. a termékeit kizárólag végfelhasználóknak és csak a háztartásban szokásos mennyiségben értékesíti.
Eltérések a weboldalon megjelenített színek és a termékek tényleges színe között a vásárló számítógépének színbeállításaitól függően előfordulhatnak. Az EV. nem vállal garanciát azért, hogy a weboldalon megjelenített színek a modellek tényleges színének megfelelnek-e.
Adatbeviteli hibák:
Amennyiben a termék rendelése közben hibás adatbevitel történik, vagy a kosárba helyezett termék helyett másikat szeretne a megrendelő, bármikor lehetősége van javítani illetve törölni a kosárból.
Adatbeviteli hibák esetében a még le nem zárt megrendelésnél bármikor vissza lehet lépni a korábbi menüpontra ahol lehetősége van a hibás adat kijavítására.
Már lezárt megrendelés esetén a megadott kapcsolattartói e-mail címre ([email protected]) történő szöveges üzenet formájában még a termék/termékek elküldése előtt lehetősége van bármikor módosítani, törölni. Ebben az esetben kérnénk megjelölni a megrendelés azonosítószámát, a könnyebb beazonosítás érdekében.
- ELÁLLÁSI JOG: tájékoztatás a vásárlástól történő elállásról
[Szállítás: Postai úton]
Elállási jog
A fogyasztónak minősülő vásárlót megilleti a jog, hogy az interneten megrendelt termékek megvételétől indokolás nélkül 14 napon belül elálljon. Az elállási jog attól a naptól kezdve 14 napon keresztül érvényes, amikor Ön vagy egy Ön által megnevezett harmadik fél, aki nem a szállító, a terméket birtokába vette.
Vásárló jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
- a) a terméknek,
- b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
- c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
- d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Vásárló a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Amennyiben él elállási jogával, úgy köteles az EV. részére egyértelműen nyilatkozni (pl.: postai úton feladott levélben, faxon, vagy email-en keresztül) a vásárló által korábban megkötött szerződéstől való elállásról. A szerződéstől való elállás estében használhatja (nem kötelező jelleggel) a mellékelt formanyomtatványt vagy (nem kötelező jelleggel) a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. sz. melléklete szerinti mintaszöveget is.
Annak érdekében, hogy a vásárlástól való elállása érvényes legyen, kérem küldje el az elállására vonatkozó nyilatkozatot a határidő (14 nap) lejárata előtt.
A vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az e pontokban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
A vásárlástól való elállás következményei
Ha a vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül az EV. visszatéríti a vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a vásárló az EV. által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Az EV. jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a vásárló nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az EV. a korábbi időpontot veszi figyelembe.
Erre a visszafizetésre ugyanazt a fizetési eszközt használja az EV., amit a vásárló az eredeti megállapodásnál alkalmazott, kivéve, ha a vásárlóval kifejezetten valami másban egyezett meg; semmilyen esetben sem számolunk fel a vásárlónak emiatt többletköltséget. A visszafizetést annak függvényében mindaddig visszatarthatja az EV., amíg az áru(ka)t vissza nem kapta vagy a vásárló nem igazolta hitelt érdemlően (az áru feladását igazoló bizonylattal), hogy az árukat visszaküldte.
Felhívjuk a figyelmét, hogy az áru(ka)t haladéktalanul és minden esetben legkésőbb tizennégy napon belül, attól a naptól kezdve, amelyen a vásárló értesíti az EV.-t jelen szerződéstől való elállásáról, vissza kell küldenie magyarországi megbízottja részére, az alábbi visszaküldési címre: Szarvas Ádám EV., 5600 Békéscsaba, Szent László u. 21. vagy át kell adnia egy magyarországi EV. üzletében (5600 Békéscsaba, Andrássy út 37-43 AVANGLION üzlet). A határidőt betartottnak minősül, ha a vásárló az áru(ka)t a tizennégy napos határidő lejárata előtt elküldi a visszaküldési címre vagy átadja a részünkre egy EV. üzletében. Kérjük, hogy a gyorsabb ügyintézés érdekében az elállási nyilatkozatot vagy annak másolatát a visszaküldött áruhoz szíveskedjen mellékelni.
A termék EV. címére történő visszaküldésének költsége a vásárlót terheli. Az EV. -nek az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a vásárlót semmilyen más költség nem terheli.
Tájékoztatásul közöljük, hogy a EV. az áru visszaszállításának a költségeit nem viseli!
- Szavatosság/ Jótállás
9.1. Szavatosság
9.1.1. Kellékszavatosság
Vásárló az EV. hibás teljesítése esetén az EV. -vel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait vásárló érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesíthető szavatossági igényeit.
Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az EV. számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az EV. költségére vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az EV. adott okot.
A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az EV. -vel.
A vásárló közvetlenül az EV. -vel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az EV. csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az EV. bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már vásárló köteles bizonyítani, hogy a vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha vásárló a szavatossági igényét a terméktől- a megjelölt hiba szempontjából- elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
9.1.2. Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a 9.1.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén vásárlónak kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (EV.) szemben gyakorolhatja.
A gyártó, forgalmazó (EV.) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körébe gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
9.2. Jótállás
Az online shopban kapható termékekre a vonatkozó jogszabály szerinti jótállási feltételek érvényesek.
Hibás teljesítés esetén EV. jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően. A kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék vásárlónak történő átadásának a napja.
A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló („Fogyasztó”) érvényesíthet.
- ugyan értékesít az előző pontban meghatározott Korm.rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkeket, azonban bizonyos termékek vonatkozásában a kötelező jótállási időn túl (1 év), további (önként vállalt) 1 vagy 2 évi jótállási időt vállalhat, illetve előfordul, hogy olyan termék vonatkozásában is biztosítja a jótállást, amely a Korm.rendelet értelmében nem tartozik kötelező jótállás alá. Az adott termék jótállási ideje minden esetben a termék tájékoztatójában feltüntetésre kerül.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
– szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
– rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
– helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
– elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a vásárló:
– elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az EV.-nek a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a vásárlónak okozott érdeksérelmet.
– ha az EV. a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a vásárlónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az EV. költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha a vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az EV. nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. Az EV.-nek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a vásárló a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a EV.t terhelik.
A vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok az 9.1.1. és az 9.1.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetők.
A jótállási jegy Fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az áfás számlát vagy nyugtát – bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok ezzel a bizonylattal érvényesíthetők.
Szavatossági igények érvényesítése
Szavatossági, jótállási igényeit a vásárló a következő elérhetőségeken keresztül jelentheti be, érvényesítheti.
Panaszkezelés
Vásárló a termékkel vagy az EV. tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a következő elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő:
Levelezési cím: 5600 Békéscsaba, Szent László u. 21.
Telefonszám: +36 30 349 4471; +36 70 524 5908
E-mail: [email protected]
Az EV. a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor az EV. a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz – vesz fel.
- a jegyzőkönyv egy példányátszemélyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;
- a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben az EV. az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt az EV. egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
- a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén az EV. az elutasítás indokáról tájékoztatja a vásárlót.
Amennyiben a EV. és a vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a vásárlószámára:
– Bejegyzés a vásárlók könyvébe: A vásárlók könyve mindegyik magyarországi EV. üzletben elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az EV. 30 napon belül írásban válaszol.
– Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben a vásárló a fogyasztói jogainak a megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A magyarországi EV. üzletekben megtalálható a helyileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóság megnevezése és elérhetősége.
– Békéltető testület: A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerinti megyei békéltető testületnél vagy egyéb választása szerinti megyei békéltető testületnél. Az EV. székhelye szerinti békéltető testület:
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5
Telefonszáma: 06-66-324-976
Fax száma: 06-66-324-976
E-mail cím: [email protected]
Online vitarendezési platform: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
- a Magyarországon működő fogyasztóvédelmi békéltető testületek előtti eljárásban részt vesz, denem tett általános alávetési nyilatkozatot, ezért egyezség hiányában az ilyen eljárásokban hozott határozatok rájuk nézve nem kötelezőek.
– Bírósági eljárás: Vásárlóként jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének a bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében.
Kellemes vásárlást kívánunk!